Servicepunt XL

Meetellen en meedoen

Het Servicepunt XL is dé plek waar je terecht kunt voor advies, informatie, hulp, vrijwilligerswerk en activiteiten. Met verschillende locaties verspreid in en rondom Den Haag, bieden zij een plek ter ondersteuning van jong en oud. 

Hiermee hebben we Servicepunt XL altijd bekend gemaakt:
SEO
Teksten schrijven
Analytics
Training

Case

Na het laten bouwen van een volledig nieuwe website wilde het Servicepunt XL aan de slag met de optimalisatie van de website. Daarnaast ontstonden er een paar vragen, zoals: “Sluit de klantreis aan op de doelgroep?” En: “Komt de doelgroep zonder onnodig veel kliks op hun eindbestemming uit?” Op dat moment was er weinig tot geen SEO-kennis aanwezig binnen de organisatie. Tamara Jansen, Projectleider Digitalisering, besloot daarom om de hulp van een marketingbureau in te schakelen. Naar aanleiding van de goede verhalen die ze gehoord hadden van het JIP Haaglanden, besloot Servicepunt XL een marketingpilot aan te gaan met Altijd Bekend.

Resultaat

Na het kennismakingsgesprek was het voor Tamara direct duidelijk dat Altijd Bekend beschikt over de expertise die nodig was. Kort daarna vond de contentstrategiesessie plaats. Hierbij stelden we verschillende doelen op en verzamelden we de nodige informatie om de website goed te kunnen optimaliseren. Altijd Bekend ging onder andere aan de slag met het inrichten van Google Analytics, het technisch optimaliseren van de website, het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek en het schrijven van nieuwe teksten.

"Ik had gelijk het idee dat we dit moesten doen. Jullie hebben de expertise in huis, beschikken over korte lijnen en zijn laagdrempelig."

Tijdens de samenwerking is Altijd Bekend in staat geweest om inzichtelijk te maken welke activiteiten websitebezoekers uitvoeren. Daarnaast was het van grote waarde om meer SEO-inzichten te krijgen. Door middel van een training kwamen alle verschillende onderdelen naar voren en werd bevestigd hoe belangrijk SEO voor een website is. 

Het absolute hoogtepunt was de eindevaluatie. “Tijdens de eindevaluatie viel het kwartje, waren de verbanden helder en stond alles met elkaar in verbinding,” aldus Tamara. Zij omschrijft de samenwerking als helder, duidelijk en deskundig: “What you see, is what you get”. Daarnaast ervaarde ze het tussentijdse contact als prettig. “Ze verstaan hun vak en weten dit op de juiste manier over te brengen op anderen. Het is juist niet stoffig of saai, maar het gaat echt leven en je wordt enthousiast.”