Data analyse
met Google Analytics 4

Met het programma Google Analytics meten we je website door. Zo weten we precies wat wél werkt en wat niet.

Heb jij altijd al eens antwoord willen hebben op vragen als "Welk middel levert ons de meeste kopers op" of "Waar verlaten mensen mijn website?". Wij geven antwoord op deze vragen, door een juiste analyse van de beschikbare data! De bevindingen gebruik je vervolgens om de website te optimaliseren.

 ALTIJD een duidelijk meetplan
ALTIJD flexibel
ALTIJD persoonlijk contact
 ALTIJD bekend

Ik wil inzicht in mijn data

Laptop met Google Analytics 4

Hulp bij Google Analytics 4

Wij gebruiken uitsluitend de nieuwste versie van Analytics. De oudere Analytics werkt medio 2023 niet meer. Hulp nodig bij de overstap? Wij stellen alles op de juiste wijze in.

Daarbij maken we direct een meetplan op basis van jouw wensen. Je krijgt overzichtelijke rapporten waarin je inzicht krijgt in de prestaties van je website.

Altijd Bekend zorgde voor continuïteit in de marketingcommunicatie voor het museum.

Sabine HulsMuseum De Voorde
Sabine Huls

Google Tag Manager laten instellen

Het programma Tag Manager is een middel om onder andere variabelen, zoals de prijs van een bestelling in je webshop, meetbaar te maken. Ook gebruiken we het programma om conversies (waardevolle acties, zoals een bestelling of inschrijving voor een nieuwsbrief) in kaart te brengen.

Google Tag Manager is een essentieel onderdeel om je website meetbaar en inzichtelijk te maken. Wij stellen het graag voor je in.

Inzicht in mijn data krijgen

Maandelijkse feedback

Het datarapport sturen we maandelijks naar je toe, in de vorm van een dashboard. Hierin staat informatie zoals het aantal bezoekers, de gemiddelde tijd dat ze op je website zijn geweest, het aantal klikken naar volgende pagina's, enzovoorts.

Daarnaast vergelijken we de prestaties van de vorige maand met de maand dáárvoor. Op die manier zien we op welke punten je website beter scoorde en op welke punten je website juist slechter scoorde. Op basis daarvan schrijven we concrete verbetervoorstellen. Zo word je website elke maand weer een stukje effectiever!

Waarom data analyse uitbesteden bij Altijd Bekend?

Onze marketingspecialisten staan voor je klaar! Omdat we voor elk onderdeel van marketing een expert hebben kunnen we je met van alles en nog wat helpen.

We analyseren je website, maar kunnen de verbetervoorstellen ook voor je uitvoeren. Presteren je Google Ads minder goed? Geen probleem, wij optimaliseren het. Minder bezoekers vanaf LinkedIn? Onze contentspecialisten maken geweldige content voor dit platform!

Wij zijn je complete marketingteam op afstand, maar toch dichtbij. Alle taken gooi je lekker over de schutting en wij zorgen ervoor dat het op tijd en professioneel wordt uitgevoerd.

Jorrit Rensen, marketeer bij Altijd Bekend
Jorrit Rensen
Marketeer (SEO, SEA & Analytics)
0793333030

Eerst zelf aan de slag gaan?

Wil je eerst zelf proberen om met Analytics 4 aan de slag te gaan? In dat geval hebben we een handige whitepaper voor je!

In "De 10 tips om alles uit Google Analytics 4 te halen" geven we je handige tips en tricks om zelf alvast te beginnen.

Nu het whitepaper downloaden

Dit zeggen klanten over ons

Veelgestelde vragen
 

Wanneer stopt Universal Analytics?

De oude versie van Analytics zal medio 2023 stoppen. Er worden vanaf dan geen hits meer geregistreerd.

Hoe ziet het datarapport eruit?

Het rapport sturen we in Google Data Studio, een programma dat statistieken op een aantrekkelijke manier presenteert. Je ziet de gegevens bijvoorbeeld in mooie grafieken, tabellen en andere visuele overzichten. Onze eigen bevindingen sturen we via de mail, in tekstvorm.

Staat je vraag er niet tussen?

Stuur ons gerust een mailtje

Deze klanten maken we blij

 

Kom je ook op de koffie?

Vul je gegevens in om een inspiratiesessie aan te vragen.