Meer resultaat uit jouw marketing!

Marketing is voor veel bedrijven belangrijk om gestelde doelen te halen. Je wilt natuurlijk zo goed mogelijk resultaat halen met jouw marketingactiviteiten.

Graag vertellen we jou in deze blog hoe je meer resultaat uit jouw marketing kan halen. We gaan in op het belang van een goede voorbereiding, een gestructureerde uitvoer van de werkzaamheden en het analyseren van de resultaten. Ja, het inzetten van marketing kost tijd, maar dan levert het je ook wat op!

Wil jij een partner die met je mee denkt? 

Wij denken met je mee

Voorbereiding

Weet wat je nodig hebt! Een goede voorbereiding scheelt later een hoop werk en geeft echt beter resultaat. Bedenk goed wat je met marketing wil bereiken. Wie is de doelgroep? Via welke middelen kan ik hun bereiken. Spontane acties omdat "iedereen dat doet" zoals Facebook adverteren of een leuke Insta story kunnen voor jouw bedrijf totaal niet effectief zijn. Wil je echt resultaat? Neem de tijd voor het opstellen van een contentstrategie.

Met doorlopen van alle stappen wordt je gedwongen om kritisch naar jouw organisatie en jouw (interessante) doelgroep te kijken. Kost dat veel tijd? Jazeker!! Onze klanten zien hier van te voren vaak tegenop, maar geven achteraf aan dat het onwijs waardevol is geweest.

Uitvoeren

Aan de hand van de contentstrategie maak je een contentplanning. Zo weet je precies wanneer welke content moet worden geplaatst. Niets is namelijk vervelender dan op het laatste moment in recordtijd een post op Facebook eruit te gooien, omdat je elke dinsdag wat moest posten volgens de planning. Dit kost teveel tijd en de kwaliteit (en daarmee het resultaat) zijn waarschijnlijk niet top. In de planning kan je zien welke content er nodig is. 

Tip 1: Zorg er voor dat je vooruit werkt. Zijn klant verhalen een onderdeel van de strategie? Maak er dan gelijk een aantal in één keer. Zo heb je focus en een voorraad aan content. 

Tip 2: Werk 2 weken voouit. Als je er elke keer voor zorgt dat alle content voor de komende 2 weken gereed is, wordt je nooit verrast en gaat niks overhaast.

Tip 3:  Deel de contentplanning met je collega's. Content is niet alleen van marketing. Door je collega's mee te nemen creëer je een gezamenlijk belang en gaat de rest van de organisatie met je meedenken.

Tip 4:  Maak gebruik van planningstools: Voor bijna alle socialmedia kan je berichten vooruit inplannen, zoals met SEMrush, Hootsuite of de gratis tools van Facebook Creator Studio.

 

Resultaat

Een goede voorbereiding en uitvoer is leuk, maar je wilt zien wat dit allemaal oplevert. Waar vind je deze data en welke data is interessant? Met de meeste tools van Google zoals Google Analytics en Google Ads krijg je veel data te zien over de bezoekers van je website. Via Facebook en de andere socialmedia platform krijg je ook allerlei getallen en grafieken te zien. Hoe weet je nou naar welke resultaten je moet kijken? Regelmatig wordt er naar de verkeerde data gekeken. Zo zijn 5.000 extra websitebezoekers leuk, maar wat als deze allemaal de website weer na 3 seconde verlaten? Bepaal dus van te voren goed welke resultaten je wil behalen (één van de stappen uit de contentstrategie).

Met Google Data Studio heb je een overzichtelijk zelf in te stellen dashboard. Als je alle accounts goed gelinked en ingesteld hebt kan je snel zien of je doelen behaald zijn en wat het resultaat is. Met tools zoals SEMrush krijg je een totaal overzicht van zowel je website als socialmedia kanalen. Het in kaart brengen hier kost één keer veel tijd, maar dan heb je ook wat!


Contentstrategie

Vanuit Altijd Bekend starten wij bijna elke samenwerking met de contentstrategie. Door het uitwerken van de diverse stappen hebben we een mooie basis en structuur voor de contentplanning en verdere acties/campagnes. Wil jij meer weten over het belang van een goede contentstrategie? Of wil jij aan de slag met een goede contentstrategie?

Meer informatie Ik wil resultaat

Marketing Pilot

Jij wilt als ondernemer toch ook jouw doelstellingen halen? Meer omzet bij huidige klanten, meer nieuwe klanten en snel ingevulde vacatures. Altijd Bekend neemt je graag mee in de mogelijkheden die marketing biedt en wat je er mee kan bereiken. We bekijken welke marketingmiddelen voor jou interessant zijn, hoe je deze moet inzetten en kan doormeten.

Marketing Pilot

Goede marketing voor iedereen!

Altijd tevreden: