Volle zwemklassen en een gevulde wachtlijst voor Zwemschool Swimstars

In 2024 benaderde Zwemschool SwimStars uit Pijnacker ons met een bijzondere opdracht: het vullen van hun nieuwe concept zwemlessen.

Zwemschool SwimStars staat bekend om hoogwaardige zwemlessen in kleine groepjes van maximaal vier kinderen, zodat persoonlijke aandacht en kwaliteit altijd voorop staan. Een mooie uitdaging waar we graag onze tanden in zetten.

Wat hebben we gedaan:

  • Website optimalisaties
  • SEO & SEA
  • Adverteren op META (Facebook & Instagram)

 

Resultaat:

Binnen 8 maanden volle zwemklassen, een aanmeldstop en een wachtlijst van 3+ jaar.

 

Marketingacties in beeld

Optimaliseren van de

Website

Adverteren op

Google

Adverteren op

Facebook en Instagram

 

 

Doelstelling voor Zwemschool SwimStars

Het doel van onze samenwerking was het vullen van de kleinschalige zwemklassen. Ze wilden zichtbaar zijn bij de ouders van kinderen, zodat dit doel gerealiseerd kon worden.

Onze bijdrage aan het succes

We zijn meteen aan de slag gegaan met een combinatie van SEO-optimalisaties voor de website en regionale campagnes via Google Ads en META Ads. Deze aanpak bleek een schot in de roos: binnen acht maanden waren de lessen volledig volgeboekt, en de wachtlijst groeide uit tot bijna twee keer de capaciteit van de lessen. Dit succes leidde ertoe dat zwemschool SwimStars een stop op de inschrijvingen moest zetten.

Hoewel de advertentiecampagnes inmiddels zijn stopgezet, zorgen de duurzame SEO-optimalisaties ervoor dat er nog steeds regelmatig nieuwe aanvragen binnenkomen. Dit project heeft opnieuw bewezen hoe waardevol een strategische mix van SEO, SEA en social advertising kan zijn.

We zijn trots op de resultaten en hebben met veel plezier aan dit project gewerkt. Het mooiste? We mogen op dit moment nog aan andere mooie projecten in de zwembranche werken.

Meer over SEO (zoekmachine optimalisatie)

Meer webverkeer en conversies

Voor SEO starten we altijd met een zoekwoordenonderzoek. Zo ook voor Zwemschool SwimStars. Door de bedrijfsdoelen en het zoekwoordenonderzoek te combineren hadden we een aantal focuspunten.

Resultaat:

✅ Gemiddelde tijd die mensen spenderen op de site: 54 seconden.
✅ Betrokkenheidspercentage van 64%
✅ 73 contactmomenten via organisch verkeer.

Meer over META Ads

Gericht de doelgroep bereiken

Door het adverteren op META (Facebook en Instagram) gericht in te zetten, konden we ons focussen op de ouders van jonge kinderen die dicht bij de zwemschool woonden. En dit leverde mooie resultaten op!

Resultaten

✅ 1.376 klikken naar de website.
✅ 103.764 weergaven van de advertenties.
✅ Gemiddelde CTR (click-through-rate) van 1,33%*

* Voor Nederlandse social media advertenties ligt de gemiddelde CTR tussen 0,5% en 2%.

Meer over Google Ads

Google Ads

De focus van de Google Ads advertenties was het vindbaar zijn in de zoekmachines. Dit hebben we gedaan door zoekwoorden campagnes in te zetten, waarbij gefocust hebben op een aantal relevante zoekwoorden.

Resultaten

✅ 360 klikken
✅ 2.228 vertoningen
✅ CTR van 16,16% (klikken naar de website)

 

Over onze samenwerking

Altijd Bekend heeft ons in het opstarten van onze zwemschool goed ondersteund. Waar wij bezig waren met het regelen van praktische zaken, konden wij Altijd Bekend inschakelen als marketingcollega om de werving van leerlingen vorm te geven. Over het resultaat zijn we zeer te spreken, daar we nu een aanmeldstop en wachtlijst hebben van +3 jaar. De prettige samenwerking hebben we inmiddels ook uitgebreid naar onze andere bedrijven en projecten.

Mario Schmidt Zwemschool SwimStars

 

Meer cases

Jouw wensen, jouw website

Afhankelijk van de doelstellingen van jouw organisatie wordt jouw website anders ontworpen en gebouwd, zowel uiterlijk als functioneel! Het moet namelijk werken op mobiel, tablet én desktop. Jouw website ziet er niet alleen goed uit op alle devices, maar werkt overal optimaal en is zichtbaar ingericht voor jouw doelen!

   

Meer informatie over websites