Nieuwe inzichten door Het Leukste Event over Marketing Psychologie.
Begin oktober (2025) waren onze marketeers Marleen en Vera aanwezig bij Het Leukste Event over Marketing Psychologie, georganiseerd door Christ Coolen (specialist marketing(psychologie)).
Een event met een thema
De dresscode? Iets geels 🌼 Daar zat natuurlijk een gedachte achter. Meer verbinding met elkaar.
Dus daar gingen ze. In hun goed gestylede gele outfits naar het Beatrix Theater in Utrecht (al speelde Vera wel een beetje vals doordat ze haar gele trui in haar tas had meegenomen en niet aan had gedaan).
💬 Het was een inspirerende middag met sprekers als
- Ben Tiggelaar
- Caroline van Turennout (dé marketingvrouw achter Zeeman)
- Ingmar de Lange
- Christ Coolen
De verrassende afsluiter? Een bezoekje van Henny Huisman 🥳
💡 Inspirerende sessie
door Ben Tiggelaar
De middag begon met een sessie door dr. Ben Tiggelaar (gedragswetenschapper, auteur en internationaal spreker). Hij vertelde dat gedrag afhankelijk is van drie factoren:
- Capaciteit
- Motivatie
- Omgeving
Het belangrijkste inzicht?
De drempel verlagen voor mensen om de gewenste actie uit te voeren. Waarom? Mensen zijn cognitief lui.
De transformatie van Zeeman
met Caroline van Turenhout
In de tweede sessie ging Christ in gesprek met Caroline van Turenhout: directeur marketing en e-commerce bij Zeeman.
Ze gingen in gesprek over hoe eenvoud kan leiden tot een sterk merk. Met zo min mogelijk, zo veel mogelijk bereiken.
Waar Zeeman vroeger bekendstond om de lage prijzen, is het nu veranderd in een cultmerk.
Caroline vertelt dat ze binnen hun team continu teruggaan naar de basis, consequent blijven en steeds durven te verrassen.
🏗️ Merkbouwen in een digitale wereld:
door Ingmar de Lange
Ingmar is merkstrateeg en auteur van o.a. Digitaal Merk. En dat merk je 😉
Hij sprak over hoe je in het digitale tijdperk je merk onweerstaanbaar kunt maken en hoe je wetenschappelijke inzichten kan vertalen naar concrete acties.
Het belangrijkste inzicht:
Mensen kiezen eerder een sterk merk dat ze kennen.
Het mooie? Ze betalen daar vaak ook meer voor.
Dus, merkbouwen is heel belangrijk, zodat mensen aan je denken als ze een behoefte hebben. Hier gaat het niet alleen om cijfers, maar om gevoel. Merken die emoties oproepen, staan sterker op lange termijn.
Opvallen zonder te veel poespas
Met Crist Coolen
De laatste sessie was van Crist zelf. Hij is expert in marketingpsychologie en vertelt hoe je met versimpelen toch opvalt.
Wat als je alleen maar aan mensen hun verwachtingen voldoet? Dan word je automatisch onzichtbaar.
Wat doe je daaraan? Juist. Opvallen!
Volgens Christ doe je dit niet door schreeuwende campagnes. Merken die trouw blijven aan zichzelf en doen wat ze beloven, vallen vanzelf op. Wil je je toch onderscheiden? Kies dan 1 ding.
Durf te verrassen, zonder te verwarren.
Over en uit 📣
Wij zijn weer mega geïnspireerd om deze nieuwe inzichten toe te passen voor onze klanten.
Hier zijn we dan ook al volop mee bezig!
Wil jij deze kennis ook inschakelen voor jouw bedrijf?