173% meer websitebezoekers voor Climpex Textielinzameling

Door actief en creatief mee te denken als marketingcollega van Climpex Textielinzameling, weten we de behoeften van de klant om te zetten in resultaten!

Climpex Textielinzamling zocht een betrouwbare partner voor een nieuwe website en marketing. Samen stapten we over op een nieuwe look en feel. Na het bouwen van een website die helemaal aansloot bij hun identiteit en wensen, gingen we verder als marketingcollega.

Wat hebben we gedaan:

  • Website gebouwd
  • Nieuwe social media uitstraling verzorgd
  • Adverteren op LinkedIn
  • SEO & SEA

 

Resultaat:

Als marketingcollega van Climpex zijn we betrokken bij de bedrijfsdoelen en hoe we marketing hiervoor het beste kunnen inzetten.

 

Marketingacties in beeld

Compleet nieuwe

Website

Stickers voor op de

Textielcontainers

Adverteren op

LinkedIn

 

 

Doelstelling voor Climpex Textielinzameling

Het doel van onze samenwerking was het zichtbaar zijn bij de doelgroep. Ze wilden beter gevonden worden door grote partijen, zoals gemeenten. Daarnaast speelde consistentie in de marketinguitingen een belangrijke rol.

Onze bijdrage aan het succes

Onze marketingsamenwerkingen beginnen Altijd met een contentstrategie sessie. Hierin duiken we samen met de klant de diepte in. Door samen te kijken naar de bedrijfsdoelen van Climpex konden we op het gebied van marketing ook marketingdoelen opstellen.

  • Meer zichtbaarheid: Door verschillende middelen uit de marketingmix in te zetten zoals SEO (vindbaarheid in de zoekmachines), socialmediamarketing en advertenties.
  • Consistente uitstraling: Het opzetten van een nieuwe huisstijl op social media die aansloot op de website heeft bijgedragen aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van Climpex.
  • Leadinfo inzetten: Hoe kom jij aan leads? Het goed instellen van Leadinfo voor Climpex heeft geresulteerd in meer concrete leads.

Door onszelf op te stellen als dé marketing collega van Climpex kunnen we veel meer dan simpelweg uitvoeren. We hebben meegedacht in hoe we meer zichtbaarheid konden creëren en zijn hier continu mee bezig.

Benieuwd naar de resultaten? Lees snel verder!

Meer over SEO (zoekmachine optimalisatie)

Meer webverkeer en conversies

Voor SEO starten we altijd met een zoekwoordenonderzoek. Zo ook voor Climpex. Door de bedrijfsdoelen en het zoekwoordenonderzoek te combineren hadden we een aantal focuspunten in 2024.

Resultaat:

✅ Websiteverkeer is gestegen met 173%
✅ Zoekwoorden van positie 100+ naar binnen de top 15
✅ 21 gestegen zoekwoorden

SEO is een continu proces en gaat altijd door. Als marketing collega van Climpex zorgen we er dan ook voor dat de website steeds beter gevonden gaat worden. Door per kwartaal de resultaten en nieuwe focuspunten te bespreken met de klant kunnen we nog meer resultaten boeken!

Hoe we social media hebben aangepakt

Meer herkenbaarheid en consistentie

Een goede basis voor social media leidt tot herkenning. En dat hebben we neergezet. De nieuwe socialmediatemplates hebben gezorgd voor een eenheid in de berichten die worden geplaatst. Door onze creativiteit en kennis kwijt te kunnen voor Climpex hebben we de onderstaande look & feel gecreëerd.

Resultaten

✅ 75% in volgers gestegen in 1 jaar.
✅ 10% interactiepercentage (gemiddelde ligt tussen 1% en 5%).
✅ 140 website klikken via social media.

Meer over Leadinfo inzetten

Meer kwalitatieve leads

Leadinfo is een leadgeneratie software. Door het gebruiken van IP-adressen kun je als bedrijf zien welke bedrijven er op jouw website komen. Handig voor jouw B2B business dus. Door het goed instellen van labels in Leadinfo hebben we Climpex geholpen aan meer relevante leads.

Daarnaast kan de data uit Leadinfo gebruikt worden voor het opnieuw bereiken van mensen in bijvoorbeeld advertenties. Deze software heeft Climpex direct meer leads opgeleverd waar ze actief achteraan zijn gegaan. Dit resulteerde in nieuwe klanten! Wij blij, en de klant blij - WIN-WIN dus!

Meer over adverteren

Meer naamsbekendheid

Na het opzetten van een mooie nieuwe website en consistent te posten op social media hebben we verschillende campagnes gedraaid op LinkedIn en Google.

LinkedIn Ads

De focus van de LinkedIn advertenties lag op het vergroten van de naamsbekendheid. De belangrijkste doelstelling was dan ook: zoveel mogelijk mensen bereiken met het budget wat we inzetten.

Resultaat:

✅ 36.867 weergaven
✅ € 5,42 CPM (De gemiddelde kosten per duizend liggen rond de € 15,-)

Google Ads

De focus van de Google Ads advertenties was het vindbaar zijn in de zoekmachines. Dit hebben we gedaan door zoekwoorden campagnes in te zetten, waarbij gefocust hebben op een aantal relevante zoekwoorden.

Resultaten

✅ 23 contactmomenten vanuit de advertenties
✅ 1.170 klikken
✅ 14.800 vertoningen
✅ CTR van 7,94% (klikken naar de website)

 

Over onze samenwerking

De samenwerking met het team van Altijd Bekend, voelt als een echte marketing collega binnen Climpex. Ze denken actief mee, begrijpen onze behoeften en weten deze perfect om te zetten in resultaatgerichte marketingstrategieën. Dankzij hun inzet hebben we niet alleen onze zichtbaarheid vergroot, maar ook concrete zakelijke resultaten geboekt die direct bijdragen aan onze groei. Het is een partner waar we op kunnen bouwen en die ons verder helpt in de markt.

Dennis Dorst Climpex Textielinzameling

 

Meer cases

Jouw wensen, jouw website

Afhankelijk van de doelstellingen van jouw organisatie wordt jouw website anders ontworpen en gebouwd, zowel uiterlijk als functioneel! Het moet namelijk werken op mobiel, tablet én desktop. Jouw website ziet er niet alleen goed uit op alle devices, maar werkt overal optimaal en is zichtbaar ingericht voor jouw doelen!

   

Meer informatie over websites