Nieuwste blog: Social media adverteren: Waar moet je beginnen?
Krijg inzicht in hoe jij en je concurrenten scoren
Marketingactiviteiten uitbesteden?
Hoe maak je een goede insta bio en link-in-bio?
Hè vervelend, maar één link in de bio van Instagram. Gelukkig hebben we een eigen landingspagina zodat we je alles kunnen laten zien. Via onze Instagram houden we je op de hoogte van ons wel en wee, de laatste marketing trends, video’s en trainingen. En we vertellen je hoe je een goede insta bio maakt!
Schrijf jouw Instagram bio
Weten hoe je beste Instagram bio maakt? We leggen het je graag uit! Want de tekst in je bio moet natuurlijk direct de aandacht trekken, maar moet ook nog eens relevant zijn voor wat je op je pagina biedt. Daarnaast is de link in jouw bio erg belangrijk. Ten eerste omdat de link waarde geeft aan de domeinautoriteit van jouw website. Die domeinautoriteit is belangrijk om jouw website te laten scoren in de zoekresultaten van zoekmachines. Daarnaast heb je maar één link om te delen wat je wilt! Dus gebruik die goed voor alles wat je onder de aandacht brengen.
Tips voor een goede Instagram bio
Waar moet je rekening mee houden met het maken van een goede Instagram bio? Een goede biografie en linkstrategie is de eerste stap naar een succesvol instagram kanaal. We delen onze tips! En wil je een echte pro worden, volg dan onze social media training voor ondernemers. Of besteed jouw marketing bij gewoon bij ons uit. Dan zit je zeker goed!
Tip 1: Link naar je eigen website met een goeie landingspagina
Als je een eigen website hebt, kun je een eigen landingspagina maken voor je link-in-bio. Hier kun je dan bijvoorbeeld verschillende artikelen delen. Het voordeel is dat de linkwaarde direct naar jouw website gaat. Nadeel? Door de hoeveelheid linkjes verliest je volger gemakkelijk het overzicht. Besef je dus altijd dat je jouw volgers doorstuurt naar een pagina waar ze makkelijk moeten kunnen vinden wat ze zoeken.
Tip 2: De belangrijkste link in jouw insta-bio
Afhankelijk van wat belangrijk is voor jouw business, kun je er ook voor kiezen om je belangrijkste link te delen. Bijvoorbeeld je nieuwste YouTube video of de home-pagina van je website. Dit is een goede manier om gebruikers snel door te verwijzen naar wat op dat moment belangrijk is, maar een minder goede manier als je eens een oude video of blogpost wilt promoten.
Tip 3: Een linktool
Er zijn er genoeg: linktools waar je een pagina met diverse links aan kunt maken. Voor wie geen website heeft of zelf niet zo handig is met het maken van een webpagina, is dit een ideale oplossing. Veel linktools zijn gratis of hebben een betaalde premium optie. Denk bijvoorbeeld aan Linktr.ee of Lnk.bio. Het nadeel is dat je de linkwaarde weggeeft aan de website van de tool! Dus voor een sterke SEO is het handiger om te linken naar je eigen website.
Tip 4: Schrijf een goeie titel voor je Instagrampagina
Je kunt de titel van je Instagram aanpassen zonder jouw tagnaam te veranderen. Handig, want jouw tagnaam en de titel van je pagina zijn de enige twee dingen die weergeven worden in de zoekopdrachten. Voor bedrijven is het dan ook handig om diensten of producten te vermelden. Wat verkoop je? Dat moet direct helder zijn! Je hebt hier 30 tekens voor.
Tip 5: Schrijf een sterke bio
Een sterke Instagram bio pakt direct de aandacht. Bedenk goed wat de mensen die op jouw kanaal komen willen zien. En bovenal: beschrijf wat je te bieden hebt! Je hebt maar 150 tekens om te vertellen wie je bent en wat je doet. Gebruik daarom emoticons om kort en krachtig aan te geven wat je wilt zeggen. Zo kun je bijvoorbeeld een pin gebruiken voor je locatie. Emoticons zijn ook visueel aantrekkelijker en het bespaart je tekens van woorden die je anders volledig moet uittypen.
Een andere manier om aandacht te trekken met je bio is het gebruik van hashtags. Gebruik de hashtags waar jij als bedrijf of persoon mee geassocieerd wil worden. Heb je een eigen hashtag bedacht voor een campagne? Dan is je bio een goede plek om deze te benoemen!
Laat social media voor je werken
Hopelijk kun je uit de voeten met deze tips en betekent dit een succesvolle start van je kanaal. Heb je nou helemaal geen tijd voor de optimalisatie van je Instagram of wil je dat er een echte pro met je meekijkt? Social media uitbesteden zorgt ervoor dat jij je kunt focussen op je onderneming en je geen zorgen hoeft te maken over wat je wanneer post. Wij als social media professionals zorgen voor sterke content die scoort terwijl jij je focus houdt bij je bedrijfswerkzaamheden. Dus wil je geen last-minute stress meer om nog even snel wat te posten terwijl je inspiratie zoek is? Maak een afspraak met onze social media experts!