Theater Ludens verkocht meer kaarten dan ooit!
Zonder de papieren brochure zocht Theater Ludens in Voorburg een alternatief om het nieuwe theaterseizoen te promoten.
Voor het kleinschalige theater in Voorburg hebben we een aantal jaar geleden al de website mogen bouwen. Nu zochten ze een manier om buiten hun papieren brochure om het nieuwe seizoen te promoten en hiervoor werden wij aangehaakt. Tijdens de zomermaanden van 2024 hebben we volop geadverteerd op META (Facebook & Instagram). Met kleine budgetten hebben we samen een mooi resultaat neergezet!
Wat hebben we gedaan:
- META advertenties (Facebook & Instagram)

Resultaat:
De voorverkoop van het theaterseizoen 2024/2025 is dit jaar beter dan ooit!
Advertenties in beeld

De vraag van Theater Ludens
Theater Ludens kwam bij ons met de vraag of wij konden ondersteunen bij het promoten van het nieuwe theaterseizoen. Voorgaande jaren maakte het theater altijd gebruik van papieren opvouwbare brochures die ze opstuurde naar mensen met interesse in theater. Nu werd het tijd om deze vorm van promotie te vervangen door een digitale variant. Samen hebben we hiervoor besloten META advertenties in te zetten.
Wanneer is het een succes? In het begin was het erg spannend om voor het eerst budget in te zetten voor online promotie. Het was dan ook een succes wanneer de voorverkoop genoeg tickets verkocht om de advertentiekosten eruit te halen.
Hoe hebben we deze doelstelling bereikt?
Vooraf hebben we gekeken naar de beschikbare budgetten en hoe we deze het beste konden gaan inzetten. Door verschillende advertentievormen in te zetten en retargeting in te zetten, hebben we de doelstelling behaald. Hiernaast ontdek je de strategie die we hiervoor hebben ingezet, inclusief resultaten.
Marketingstrategie
Meerdere campagnevormen combineren
Het begon met drie losse campagnes met als doelstelling websiteverkeer. Hierin hebben we drie thema's uitgelicht: voorstellingen voor de jeugd, cabaret voorstellingen & De Parels van Ludens.
Hoogtepunten
✅ 1.105 klikken naar de website
✅ 18.463 weergaven van de advertenties
✅ Gemiddelde CTR (click-through-rate) van 2%*
*Voor Nederlandse social media advertenties ligt de gemiddelde CTR tussen 0,5% en 2%.
Daarnaast hebben we een algemene campagne gedraaid voor het gehele nieuwe seizoen. Allereerst kozen we ervoor om een bekendheid campagne in te zetten. Dit houdt in dat we ons voornamelijk gefocust hebben op het bereik en het aantal weergaven van de advertenties.
Hoogtepunten
✅ 405.141 weergaven van de advertenties
✅ 259.915 accounts bereikt met advertenties
Als allerlaatste hebben we retargeting ingezet (het opnieuw laten zien van advertenties aan een specifieke doelgroep) met als doelstelling klikken naar de website. Door retargeting in te zetten konden we gericht advertenties laten zien aan mensen die al eerder in aanraking waren gekomen met Theater Ludens.
Hoogtepunten
✅ 1.485 klikken naar de website
✅ 34.889 accounts bereikt met advertenties
✅ Gemiddeld bezochten mensen de website voor 1 minuut.
Over onze samenwerking
Door de samenwerking met Altijd Bekend voor het nieuwe theaterseizoen hebben we meer kaarten verkocht in de voorverkoop dan andere jaren.
Jouw wensen, jouw website
Afhankelijk van de doelstellingen van jouw organisatie wordt jouw website anders ontworpen en gebouwd, zowel uiterlijk als functioneel! Het moet namelijk werken op mobiel, tablet én desktop. Jouw website ziet er niet alleen goed uit op alle devices, maar werkt overal optimaal en is zichtbaar ingericht voor jouw doelen!
