Een website die gezien wordt en meer aanvragen met marketing
Door een nieuwe website en search engine geoptimaliseerde content, krijgt Nenefa meer aanvragen binnen via de website!
Nenefa (Nederlandse Neon Fabriek) zocht een partij met wie zij zowel in zee konden voor een nieuwe website als marketing om meer leads binnen te halen. Na het lanceren van de nieuwe website hebben we als marketingcollega's ingezet op LinkedIn, SEO en uiteindelijk SEA.
Wat hebben we gedaan:
- Website gebouwd
- Online vindbaarheid verbeterd
- Google advertenties
- LinkedIn berichten

Resultaat:
Als marketingcollega denken we strategisch mee wat wel en niet werkt. Ons doel was om meer leads binnen te krijgen op de website, nu zetten we deze stijgende lijn door.
Marketingacties in beeld

Compleet nieuwe
Website

Call to actions naar
Contact opnemen

Adverteren op
Doelstelling voor Nenefa
Het doel van onze samenwerking is meer aanvragen via de website, maar ook om beter vindbaar te zijn bij de doelgroep.
Onze bijdrage aan het succes
Onze marketingsamenwerking begon bij het opzetten van een nieuwe website in ons CMS-systeem. Daarna hebben we samen met Jeroen gekeken naar de bedrijfsdoelen van Nenefa en hoe wij door middel van marketinguitingen hieraan kunnen bijdragen. Hieruit kwamen de volgende punten:
- Beter organisch vindbaar: Door te focussen op SEO kun je met specifieke pagina's van de website hoger in zoekmachines als Google scoren.
- Google Ads: Tijdens de wintermaanden communicatie ingezet op licht- en gevelreclame. Deze strategie gaan we uitbouwen naar een seizoensgebonden opzet die het hele jaar doorloopt.
- Meer contactformulier inzendingen: Door optimalisaties aan de website creëren we een duidelijke funnel tot het opnemen van contact of aanvragen van offertes.
Wij stellen ons op als marketingcollega van Nenefa. We denken mee met de strategie en durven eerlijk te zijn over wat wél en niet werkt. Daardoor kunnen we ons focussen op wat werkt. Iedere organisatie is namelijk anders.
Benieuwd naar de resultaten? Lees snel verder!
Meer webverkeer en conversies
Voordat we beginnen met SEO starten we altijd met een zoekwoordenonderzoek en houden we de doelen in gedachten. In dit geval: voorbereiden op de wintermaanden. In de wintermaanden zijn namelijk specifieke producten meer in trek, dus de focus lag daarop. In dit geval: lichtreclame en onderhoud.
Resultaat:
✅ Lichtreclame naast de homepagina de best bezochte pagina
✅ Zoekwoorden van positie 100+ naar binnen de top 15
✅ Alle focus pagina's in de top 10 best bezochte pagina's van 2024
SEO is een continu proces en gaat altijd door. Wij zullen blijven optimaliseren voor de zoekmachines om de producten van Nenefa onder de aandacht te brengen bij hun doelgroep. Door in gesprek te blijven met de klant kunnen we nog meer resultaten boeken!
Wil jij ook de vindbaarheid van je website verbeteren? Lees hier meer over SEO.
Vraag creëren en zoekopdrachten opvangen
Samen met Jeroen hebben we een jaarkalender opgesteld met de belangrijkste producten in die tijdsperiode. Op die manier kunnen we onze werkzaamheden afstemmen op de doelen en producten. SEO en SEA-werkzaamheden voor één product lopen niet parallel, want het duurt veel langer voor een product organisch vindbaar is, dan wanneer je dit met betaalde advertenties doet.
Voor een campagne voor gevel- en lichtreclame hebben we een Google Ads strategie opgezet die vraag creëert, maar ook inspeelt op het zoekgedrag. Lees hier meer over SEA.
Resultaten
✅ 1127 klikken
✅ Meer dan 50.000 vertoningen
✅ Kwalitatieve conversies, waaronder ook reparatie werkzaamheden
Meer aanvraag
Een van de doelen was om meer contactformulier inzendingen te realiseren. Dit hebben we breder getrokken naar het realiseren van meer aanvragen. Hiermee zijn ook de aanvragen die telefonisch en via de mail zijn gedaan meegenomen.
Dit hebben we kunnen realiseren door vaker een 'call to action' op de website te plaatsen, maar ook door formulieren op een product of dienstenpagina te plaatsen om rechtstreeks een offerte aan te vragen, of een vraag te stellen.
Het resultaat: kenbaar meer telefonisch contact waar opdrachten uitkomen, en meer ingevulde contactformulieren. Voornamelijk de producten waarop we hebben gefocust met SEO en SEA zijn terug te zien in de aanvragen.
Over onze samenwerking
Het is een fijne samenwerking waarin Altijd Bekend de leiding pakt voor de marketing. Zij adviseren me en sturen bij waar nodig (met overleg). Ze houden me altijd op de hoogte van de werkzaamheden. De telefoon gaat vaker en het contactformulier wordt steeds meer ingevuld. Ik ben tevreden met het werk van Altijd Bekend!

Jouw wensen, jouw website
Afhankelijk van de doelstellingen van jouw organisatie wordt jouw website anders ontworpen en gebouwd, zowel uiterlijk als functioneel! Het moet namelijk werken op mobiel, tablet én desktop. Jouw website ziet er niet alleen goed uit op alle devices, maar werkt overal optimaal en is zichtbaar ingericht voor jouw doelen!
