Vacatures voor EVO-it snel vervuld door job marketing

EVO-it zocht zonder het inschakelen van een recruiter een developer voor hun groeiende softwarebedrijf.

Voor onze klant EVO-it hebben we naast onze andere marketingwerkzaamheden mogen bijdragen aan het vervullen van meerdere vacatures. Een van de eisen? Geen recruiter inschakelen, maar hun vertrouwde marketingpartij! Hiervoor hebben we samen gekeken hoe we verschillende marketingkanalen konden inzetten om hun doel te bereiken. En met resultaat! Binnen 2 weken waren er al 3 potentiële nieuwe werknemers en hebben ze de vacature in kunnen vullen.

 

Wat hebben we gedaan:

  • "Werken bij" pagina-ontwerp en content gemaakt
  • Vacatureteksten geschreven
  • Indeed advertenties opgezet
  • Advertenties op META gepromoot
  • Social media posts online gezet

 

Resultaat:

Binnen 2 maanden 3 nieuwe developers aangenomen 👨‍💻

 

 

Doelstelling van EVO-it

EVO-it kwam bij ons met de vraag of wij hun konden ondersteunen bij het vervullen van verschillende vacatures en om deze breed 'bekend' te maken. De prioriteit lag bij het zelf vervullen van de vacatures in plaats van een recruiter in te schakelen. Wanneer er nieuwe medewerkers zouden worden aangenomen zouden onze werkzaamheden een succes zijn.

Onze bijdrage aan het succes voor EVO-it

Voor het inzetten van marketing voor vacatures zijn we eerst teruggegaan naar de basis. Er waren nog geen vacatureteksten of een 'werken bij' pagina. Werk aan de winkel dus! Hieronder lees je de volledige strategie die we hiervoor hebben ingezet.

 

'Werken bij' pagina

We hebben een 'werken bij' pagina opgezet. Deze pagina laat zien wie EVO-it is als bedrijf en hoe het is om te werken bij dit bedrijf. Het is belangrijk om uniek te zijn vergeleken met alle andere vacatures die online staan. Op de pagina hebben we verschillende Unique Selling Points (USP) benoemd en laten we medewerkers aan het woord. Foto's en projecten geven meer weer van de sfeer bij EVO-it.

Vacatureteksten

In een aantal pakkende teksten geeft EVO-it nu, naast functie-eisen, ook inzicht in het team, projecten en omschrijft het waaraan je kunt bijdragen binnen het bedrijf.

Hierin hebben we met onze expertise laten zien wat werkt wanneer het gaat om vacatureteksten schrijven. Na akkoord konden we de pagina's live zetten in hun CMS.

Het verspreiden van de vacatures

De vacatureteksten zijn onder de aandacht gebracht bij de potentiële doelgroep door onder andere kanalen in te zetten als:

  • Indeed (advertenties)
  • Organisch berichten plaatsen op LinkedIn
  • META advertenties

Door verschillende marketingkanalen in te zetten, hebben we de doelgroep van verschillende kanten kunnen bereiken, en met resultaat! Binnen 2 weken hadden al meerdere potentiële kandidaten gesolliciteerd.

Het inzetten van advertenties op zowel Indeed als META (Facebook & Instagram) heeft er ook voor gezorgd dat EVO-it meer naamsbekendheid heeft gekregen. Dit hebben we met een relatief klein percentage van het totale marketingbudget kunnen realiseren.

Over de samenwerking

Voor het vervullen van onze vacatures hebben we Altijd Bekend gevraagd om deze breed “bekend” te maken. We wilden proberen zelf de vacatures in te vullen in plaats van naar een recruiter te gaan. En dat is gelukt. Door de vacatures op LinkedIn en Indeed te plaatsen hebben we ze in no-time kunnen invullen. En dat terwijl het lastig is om developers te vinden. Daarnaast hebben we op deze manier ook onze naamsbekendheid kunnen vergroten.

Jops Robroeks EVO informatietechnologie bv

 

Meer cases

Jouw wensen, jouw website

Afhankelijk van de doelstellingen van jouw organisatie wordt jouw website anders ontworpen en gebouwd, zowel uiterlijk als functioneel! Het moet namelijk werken op mobiel, tablet én desktop. Jouw website ziet er niet alleen goed uit op alle devices, maar werkt overal optimaal en is zichtbaar ingericht voor jouw doelen!

   

Meer informatie over websites