Uitbesteden van jouw marketing is de toekomst

Er is tegenwoordig veel concurrentie en er is een overload aan informatie, advertenties en content. Marketing in deze tijd van nu vraagt dus om veel focus, creativiteit en kennis. Je moet namelijk erg exclusief zijn wil jij je nog goed kunnen onderscheiden van jouw concurrentie. Je kunt dus wel zeggen dat creativiteit en innovatie voorop staan! Vergeet dan ook niet dat we in een digitaliserende wereld leven waarin de up to date kennis m.b.t technologie ook nog eens van belang is. Het vinden van één echte allround marketeer die aan alle gewenste eisen voldoet is echt heel lastig. Toch is het wel nodig want zelf heb je er geen tijd voor!  

Kennis

Het vakgebied marketing is erg breed en constant in ontwkkeling. Het is voor een marketeer bijna onmogelijk om alle facetten te beheersen. Gezien de aard van de werkzaamheden is dat ook logisch. Het analyseren van bijvoorbeeld website data vraagt om hele andere compenties dan het creëen van unieke en creatieve content. Over het algemeen heeft een marketeer 2 tot 3 specialisaties. Toch zie je in de pratijk dat alle kennis van een marketeer wordt verwacht en dat deze persoon dit ook allemaal doet. Je kan er dan bijna zeker van zijn dat niet alle middelen even effectief worden ingezet. Dat is natuurlijk hartstikke zonde! Een oplossing voor het MKB is het uitbesteden van de marketing.

Een trend in de marketingwereld

Het uitbesteden van (een deel van) de marketingwerkaamheden is een trend in de marketingwereld. Deze nieuwe vorm van samenwerken heeft voor een MKB-er veel voordelen. Vooral organisaties die slechts 1 marketeer in dienst hebben lopen tegen problemen aan. Zo zie je vaak dat er toch nog wat kennis ontbreekt en stappen mensen niet graag uit hun comfortzone. Ze zijn toch vaak bang dingen fout te doen of dingen eens heel anders te doen. Door de kennis en ervaring in te kopen bij een marketing bureau krijg je als organisatie sneller het gewenste resultaat.  Een marketingbureau heeft de beschikking over een team van marketeers met elk hun eigen specialisatisies.

De MKB-er die de marketing heeft uitbesteed aan het marketing bureau heeft hierdoor de beschikking over een volwaardig marketingteam. Alle kennis is aanwezig, de marketeers kunnen met elkaar sparren en op het moment dat er gas moet worden gegeven kan er capaciteit worden bijgeschakeld. Dat is toch fijn! 😃  

Wil je meer informatie over de voordelen van marketing uitbesteden? Download dan onze white paper "De voordelen van marketing uitbesteden". Deze whitepaper belicht de voordelen van het uitbesteden van jouw marketing. Wij delen hier graag onze kennis over met jou. Dit omdat het veel organisaties kan helpen. Of je nu structureel ondersteuning zoekt of kennis op wilt doen voor die specifieke actie.

Terug naar werken met

Wil je een afspraak maken om eens te sparren over de mogelijkheden die Altijd Bekend biedt voor jouw organisatie? Neem dan contact op met Dennis Kleijn

De juiste marketing voor iedereen!

Bekijk ook

Beheersbare kosten

Je wilt graag veel marketingkennis in huis halen, maar hebt niet de ruimte om meerdere specialisten in vaste dienst te nemen? Dat is de reden dat steeds meer organisaties hun marketingactiviteiten uitbesteden.

Lees meer

Continuïteit

Onder de aandacht blijven vraagt om continuïteit. Continuïteit in marketing vraagt om kennis, planning en gedegen uitvoer. Altijd Bekend helpt jouw organisatie om op de radar te blijven bij je doelgroep!

Lees meer

Altijd tevreden: