Wat is SEO en SEA?

Twee termen die vaak in één adem genoemd worden. Wat is het verschil en hoe werkt het? Je wilt natuurlijk dat jij online gevonden wordt door jouw doelgroep. SEO en SEA kunnen jou daarbij helpen. Het heeft beide te maken met het doorvoeren van optimalisaties om een (zo hoog mogelijke) positie te behalen in de resultaten bij een zoekopdracht. Bijvoorbeeld in Google.

Het verschil is dat je met SEO focust op het behalen van een zo hoog mogelijke organische (niet-betaalde) positie. SEA heeft als doel het behalen van de best getoonde advertentieplek (betaald).

Vertel mij meer

Wil je meer weten over SEA? Dan verwijzen we je graag door naar onze dienst adverteren.

 

Zo werkt SEO

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Vrijwel iedereen heeft ermee te maken, maar slechts weinig mensen weten hoe het werkt. 

In het kort heeft SEO als doel dat jouw website, content en informatie gevonden wordt op Google. Door jouw website technisch goed in te richten, sterke content te schrijven en jouw doelgroep relevante informatie te bieden, stijg je in Google! 

Door een goede SEO-strategie en uitvoering zorg je er dus voor dat Google jou een hogere plaats in de zoekmachineresultaten toekent. De juiste strategie verschilt per branche en doelgroep. Heb jij bijvoorbeeld een jonge doelgroep? Dan zijn visuals op je website een absolute must! Lees hier alvast 10 gouden SEO tips.

Meer dan goede content

SEO gaat veel verder dan alleen goede content schrijven. Er moet onderzoek gedaan worden naar de juiste keywords, ook wel zoektermen genoemd. Daarnaast kun je onderscheid maken in on-page SEO en off-page SEO. 

- On-page SEO gaat over het optimaliseren van onder andere titels, URL-structuren en de paginasnelheid. 
- Off-page SEO focust zich op het vergroten van de autoriteit van de website door middel van backlinks.

Klinkt dit jou allemaal nogal vaag in de oren? Of heb jij geen idee hoe je hiermee aan de slag zou moeten? Onze experts helpen jou graag op weg. En geef vooral niet op! Het is lastig om nummer 1 te worden, maar nog moeilijker om nummer 1 te blijven.
 

Werkwijze

Samen kijken we naar de beste SEO-strategie voor jouw organisatie. We bespreken jouw doelgroep, welke informatie zij zoeken en op welke zoektermen jij gevonden wilt worden in Google. Op basis van deze input vervolgen wij de analyse, waarbij we onder andere kijken naar het volume van bepaalde zoektermen en de huidige SEO-ranking van de website. Hieruit volgt een advies met concrete actiepunten. In overleg bepalen we wie welke werkzaamheden oppakt. Vervolgens gaan we aan de slag met dit strategische plan om de gewenste doelen te realiseren. Benieuwd hoe onze klanten dit ervaren? Lees dan het klantverhaal van Lansingermeer.

Marketeer & content expert


Een greep uit onze diensten

Altijd tevreden: